Życie i ja
Wojskowa Administracja Mieszkaniowa Szczecin
Wojewódzki Ośrodek egzaminacyjny Szczecin
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie
Wojewódzki Sąd Administracyjny Szczecin
wózki dla dzieci hurtownie Szczecin
Wojewódzki Inspektorat Weterynarii w Szczecinie
Wojskowa Agencja nieruchomości Szczecin
  • opB3acalnosc chodowli dyskowcF3w
  • krotoszyn urzad pracy
  • danzig oliva
  • polityka cen w hotelarstwie
  • canon ef 70 300

  • Życie i ja

    Temat: wodowanie w Gdansku


    Dzieki! Szkoda, ze tylko z mostu mozna ogladac :( da rade z tamtad jakies
    fotki zrobic ?


    da sie.. zwlaszcza, jak nie ma ostrego slonca..  (bo troche pod slonce jest
    z mostu)

    przypuszczam, ze niektorzy userzy tej newsgrupy beda w stanie podac Ci linki
    do swoich zdjec robionych podczas wodowania z mostu...

    no, generalnie Stocznia Polnocna otwartych dla szerokiej publicznosci
    wodowan nie robi...

    jednak publicznosci jest zawsze dosc duzo..  pewnie "z klucza" zapraszane sa
    (wybiórczo - moze za kazdym razem inne) szkoly (czesc klas ze szkoly), albo
    rodziny stoczniowcow...

    ale akurat dzisiaj to nikt z "szerokiej publicznosci" (z "nieprzewidzianych"
    do bycia dzis w stoczni) sie raczej na pewno nie przecisnie..

    nie rozumiem dlaczego w Gdansku nie jest tak, jak w Szczecinie...

    tam niektore wodowania (te, ktore stocznia uzna za stosowne) sa otwarte dla
    publicznosci i to oznacza NAPRAWDE otwarte - kazdy moze przyjsc..  a otwarte
    wodowanie oglaszane jest z wyprzedzeniem 1 do 3 dni w LOKALNEJ PRASIE....
    (stocznia podaje zaproszenie dla publicznosci do gazet)...


    Źródło: topranking.pl/1761/wodowanie,w,gdansku.php


    Temat: Klub Milosnikow STATKOW i OKRETOW
    Do gory - to fajny watek!
    > wstepnie program II spotkania KMSiO zawiera takie atrakcje (wiele z nich da
    > znakomita okazje do robienia zdjec), jak:
    >
    > - zwiedzanie Szczecinskiej Stoczni Remontowej GRYFIA z oplynieciem jej
    > dookola na malym statku / motorówce
    > - zwiedzanie statku typu ro-pax serii B591 (opcja, jeżeli nie będzie prac
    > wyposażeniowych na statku)
    > - byc moze takze zwiedzanie dzwigu pływajacego z ubiegłego stulecia, do dzis
    > pracujacego
    > - w sali konferencyjnej Zarzadu Morskiego Portu Szczecin-Swinoujscie
    > prezentacja filmów o wodowaniu statku oraz o wstawianiu silnika głównego i
    > prawdopodobnie takze jakiegos filmu promocyjnego o samym porcie
    > - zwiedzanie czesci portu, lacznie z Elewatorem Ewa (z samej gory elewatora
    > bedziemy mogli robic ciekawe zdjecia - widac z niego czesc portu i czesc obu
    > stoczni
    > - spotkanie "integracyjne" :-) w pubie NAUTILUS przy Walach Chrobrego
    >
    > planowany wstepnie czas trwania spotkania - od godz. 10:00 do ok. 19:00
    Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,70,2945097,2945097,Klub_Milosnikow_STATKOW_i_OKRETOW.html


    Temat: co było w Szczecinie naj...?
    Zeppelin vs Zeppelin
    bbury napisał(a):

    > Gość portalu: JACEK napisał(a):
    >
    > > Ja tam mysle ze gdzies jest zdjecie Grafa Zeppelina z Ewa w tle...........
    > .....
    > > .......
    >
    > Nie sądzę - toż lotniskowiec wielką tajemnicą był :) Nie sadzę aby niemoiaszki
    > pozwalali pstrykać fotki swojej flocie. Swoją drogą nie widsziałem nawet 1
    > zdjęcia Grafa. Najciekawże byłoby to z załadowywaną Sediną :(

    JACEK chyba mysli o sterowcu:
    www.port.szczecin.pl/ - wdusic historia i podziwiac

    A Bbury o lotniskowcu: najwiekszy zwodowany kiedykolwiek okret w Szczecinie. 300
    metrow dlugosc (najwiekszy po wojnie zwodowano w ubieglym roku -
    kontenerowiec, "zaledwie" 220 m). Nigdy nie uzyty operacyjnie.
    Widzialem zdjecia z jego wodowania, zdjecia brytyjskiego wywiadu lotniczego (byl
    zacumowany przy Walach i przykryty siatkami maskujacymi ale nie po to aby go
    schowac ale by ukrywac rzeczywisty stan prac i zaawansowania okretu), oraz
    ostatnie istniejace zdjecie (przynajmniej oficjalnie) ze wrzesnia 1947 roku w
    Swinoujsciu, gdy juz odplywal na dobre.
    Robil wrazenie, wygladal cholernie nowoczenie - tak jak wspolczesne lotniskowce.
    Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,70,399283,399283,co_bylo_w_Szczecinie_naj_.html


    Temat: co było w Szczecinie naj...?
    bbury napisał(a):

    > Dzięki za linka ;) Jeszczem dotychczas fotek tej łódeczki nie widział
    > Czyżby to zdjęcie z góry pochodziło ze Szczecina ???

    Tak oczywiscie ! I to z boku rowniez - 3 i 5 od gory. Stal przy Walach.

    > Ale poza tym - z nowoczesnym wyglądem to nie przesadzajcie :)))

    Myslisz pewnie o tych zdjatkach z wodowania - bo wyraznie widac dziob. Ja
    widzialem zdjecia zrobione z boku i zareczam ze niewiele sie rozni optycznie od
    np. brytyjskiego (wspolczesnego) Invincible. Oczywiscie do "amerykancow" sie nie
    umywa ale od owczesnych brytyjskich wyglada duzo nowoczesniej.

    > PS a skąd ta niechęć do mowy Goethego ? Mnię się ona b. podoba :)

    Mnie rowniez... ;-)))
    Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,70,399283,399283,co_bylo_w_Szczecinie_naj_.html


    Temat: GALERIA ZDJEC-MARTWA!!!!
    GALERIA ZDJEC - nie podoba mi sie!
    Tam prawie nie widac ze to Szczecin. Zeby nie pompa, to te zdjecia mozna
    podpisac dowolnie np."Radom" albo "Kielce". Jak bylem zagranica (a przypuszczam
    ze glownie szczecinianie na swiecie sobie to ogladaja) to chcialem widziec
    miasto a nie faceta sprzatajacego chodnik albo dzieci przechodzace przez
    jezdnie.
    Na internecie nie sposob znalezc np. zdjec przeprawy Nowoclowej, Mostu
    Parnickiego, a co z rondami (OK jedno bylo), nowym terminalem w Goleniowie,
    wlasnie ocieplaja Pentagon, robia na pl.Batorego, oddali Atrium Katedra i
    Carefoura (jak to wyglada, to o czym, tyle sie mowi i pisze?), ponoc wlasnie
    odremontowano muzeum, w Stoczni przez ostatnie miechy mieli chyba z 5 wodowan a
    jedyne zdjecie to "grucha" chemikaliowca.
    Do czorta - dajcie choc jedno zdjecie z portowymi dzwigami albo ze stoczniowymi
    suwnicami. No chociaz jakis holownik.
    Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,70,660721,660721,GALERIA_ZDJEC_MARTWA_.html


    Temat: SU35,SU37
    Hi !!!!!!!

    Mike Ciba napisał(a) w wiadomości:
    <199905100824.KAA06@dumb.iinf.polsl.gliwice.pl...


    I jeszcze jedno: dokonalem oceny maszyn pod katem wprowadzenia ich do
    Polski
    (czyli nasza armia + przemysl). A jak nalezy to robic najlepiej przeczytac
    w ksiazkach Tadeusza Soltyka, czlowieka ktory przed wojna uczestniczyl przy
    konstrukcji Karasia i Suma, a po wojnie budowal Biesa i Iskre i
    zaprojektowal nawet nadzwiekowy samolot szkolno-mysliwski Grot.


    Gdzieś spotkałem się z informacją, że ten właśnie facet brał udział w
    projektowaniu systemu zdalnego sterowania okrętami wojennymi. Czy ten
    własnie
    system zastosowano na okrętach wchodzących w skład flotylii ZOP (dziwna
    nazwa jak na jednostki które trzeba by zakwalifikować jako "zabytkowe kutry
    torpedowe") z Kołobrzegu ??. Wiem, że miały (mają ?) taki
    system
    który umożliwiał bezzałogową misję przeciw wrogiej flocie i atak torpedowy.
    Przy okazji czy to są jednostki klasy 918M ???
    Przy drugiej okazji: czy ktoś ma szczegółowe dane ORP Warszawa ?
    Interesują mnie takie informacje jak: wymiary (długość całkowita, między
    pionami, po KLW, wysokość kadłuba, całkowita z nadbudówkami, z masztem,
    szerokość, zanurzenie maksymalne na morzu, zanurzenie minimalne - czyli w
    stanie "pustym"), siłownia (typ siłowni, typ turbin, materiał łopatek i
    wirników turbin,
    prędkość obrotowa dla ustalonych prędkości testowych, maksymalna prędkość
    obrotowa, typ przekładni, rodzaj urządzeń kierowniczych turbin, długość
    turbin i ich liczba, jednostkowe i godzinowe zużycie paliwa w określonych
    przedziałach lub wartościach mocy, moc maksymalna,
    ekonomiczna, marszowa, elektrownia okrętowa, inne zespoły i urządzenia
    siłowni), dane kadłuba w
    sensie materiałów użytych na konstrukcję, grubości blach, ilości wręg i
    innych elementow zładu, niezatapialność i organizacja walki o żywotność
    okrętu, systemów obronnych i ofensywnych (jakie, jaki
    kaliber, donośność, rodzaj używanej amunicji, jakie pociski rakietowe,
    przeznaczenie, skuteczność), systemów łączności, wykrywania, namierzania i
    celowania, prędkości
    maksymalnej i marszowej, minimalnej prędkości manewrowej w warunkach
    standardowych, możliwości kierowania zespołem okrętów, liczebność załogi
    (najlepiej z podziałem na działy), nazwiska i stopnie obecnego dowództwa
    okrętu i dowódców działów, dzielność morska (dopuszczalny stan morza,
    dopuszczalna siła wiatru, maksymakna prędkość wiatru pod kątem 90 stopni do
    osi wzdłuznej, dopuszczalne przechyły), data wodowania, data wprowadzenia do
    służby, data przekazania PMW, nazwa stoczni, ile okrętów tego
    typu/zbliżonych typów zwodowano, gdzie służą, ile poszło na złom)
    Wiem, że mam "skromne" pytanie, ale TIA za wiedzę nawet cząstkową, linki
    mile widziane. Bardzo mile widziane zdjęcia, rysunki, przekroje i cokolwiek
    może przyjść do głowy na ten temat.
    Będę wdzięczny także za fachową analizę obecnej zdolności bojowej tej
    jednostki.

    Pozdrowienia
    Sailor
    pio@szczecin.multinet.pl
    "So you see.. that the world is governed by very different
    personages to what is imagined by those who are not
    behind the scenes" ;))


    Źródło: topranking.pl/1582/su35,su37.php


    Temat: dostęp "publiki" do portów
    rzadka okazja zwiedzenia portu i stoczni
    II spotkanie Klubu Milosnikow i Okretow odbedzie sie w Szczecinie, 19
    pazdziernika

    moze sie zdarzyc, ze jakis punkt programu z przyczyn obiektywnych nie bedzie
    mozliwy do zrealizowania, ale generalnie spotkanie zapowiada sie bardzo
    ciekawie, a program jest znacznie bogatszy niz w przypadku I-go spotkania

    spotkanie organizuje kolega ze Szczecina

    miejmy nadzieje, ze II-gie spotkanie bedzie zaczatkiem bardziej "regularnej"
    i "systematycznej" dzialalnosci Klubu

    byc moze 19 pazdziernika porozmawiamy chwile o krokach majacych na celu
    uzyskanie osobowosci prawnej, co moze bardzo pomagac w rozwoju dzialalnosci
    Klubu, m.in. przez uzyskiwanie dotacji dla organizacji pozarzadowych i
    mozliwosc korzystania ze sponsoringu od firm

    bardziej szczegolowe informacje na temat programu spotkania 19 pazdziernika
    ukaza sie w najblizszym czasie na tym forum, ale przede wszystkim na "web'owo-
    mail'owej" liscie dyskusyjnej NAVA oraz stronie WWW KMSiO

    witryna KMSiO www.statki.3miasto.pl/shiplovers chwilowo nie dziala
    (sprawdzcie, moze juz dziala), ale albo zacznie dzialac, albo uruchomiony
    zostanie "mirror" pod innym adresem
    na www.statki.3miasto.pl/shiplovers jest tez informacja o tym, co sie
    dzialo na I spotkaniu KMSiO (bylismy w Stoczni Gdynia, m.in.
    zwiedzalismy "nówkę" - jeden z największych samochodowców na świecie)

    na I spotkaniu w Gdyni byly obecne nieliczne osoby ze Szczecina (chyba 3)
    mam nadzieje, ze na II spotkaniu bedzie wiecej zainteresowanych tematem z
    drugiego polskiego centrum gospodarki morskiej, czyli z Trojmiasta, a takze z
    glebi Polski

    niestety, na obecnym - wczesnym etapie "rozpedzania sie" i organizacji Klubu
    nie jestesmy jeszcze w stanie zadbac o zorganizowanie "systemowo" jakichs
    nolegow - wiec kazdy przyjezdny musi zadbac o to sam

    na stronach WWW KMSiO jest m.in. podstrona z lista Polskich shiploverow -
    prosze o zglaszanie akcesu do tej listy, co bedzie jednoznaczne z wciagnieciem
    zgloszonego adresu e-mail na liste mailingowa informacji o II spotkaniu KMSiO

    - - - -

    wstepnie program II spotkania KMSiO zawiera takie atrakcje (wiele z nich da
    znakomita okazje do robienia zdjec), jak:

    - zwiedzanie Szczecinskiej Stoczni Remontowej GRYFIA z oplynieciem jej dookola
    na malym statku / motorówce
    - zwiedzanie statku typu ro-pax serii B591 (opcja, jeżeli nie będzie prac
    wyposażeniowych na statku)
    - byc moze takze zwiedzanie dzwigu pływajacego z ubiegłego stulecia, do dzis
    pracujacego
    - w sali konferencyjnej Zarzadu Morskiego Portu Szczecin-Swinoujscie
    prezentacja filmów o wodowaniu statku oraz o wstawianiu silnika głównego i
    prawdopodobnie takze jakiegos filmu promocyjnego o samym porcie
    - zwiedzanie czesci portu, lacznie z Elewatorem Ewa (z samej gory elewatora
    bedziemy mogli robic ciekawe zdjecia - widac z niego czesc portu i czesc obu
    stoczni
    - spotkanie "integracyjne" :-) w pubie NAUTILUS przy Walach Chrobrego

    planowany wstepnie czas trwania spotkania - od godz. 10:00 do ok.
    19:00
    Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,57,2929959,2929959,dostep_publiki_do_portow.html




    
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Życie i ja Design by SZABLONY.maniak.pl.